Πέμπτη, Αυγούστου 31

Υπαρχει.
Δεν υπαρχει
ΥΠΑΡΧΕΙ
Αποδειξε το

Ατερμονες συζητησεις. Στο μυαλο μου ερχεται ο αγαπημενος μου
Καζαντζακης. Ενας ανθρωπος που δεν χωρουσε μεσα σε καμια
θρησκεια, καμια ιδεολογια. Ενας εικονοκλαστης. Οποιο ειδωλο
και αν λατρεψε μετα το εσπασε, δεν αντεχε να μεινει γονατιστος
μπροστα του. Δεν αρνειται το θειο, ισα-ισα διακατεχεται
απ'αυτο. Αρνειται τη θρησκεια. Εχει προσωπικη σχεση με το θειο.
Μια σχεση μυστικη αμμεση χωρις την μεσολαβηση κανονων,
ιεραιων, λογου κλπ.
Η ουσια του θεου γι'αυτον ειναι ο αγωνας του ανθρωπου.

ΑΣΚΗΤΙΚΗ
Πιστευω σ΄ενα θεο, ακριτα, διγενη, στρατευομενο,
πασχοντα, μεγαλοδυναμο, οχι παντοδυναμο, πολεμιστη
στ'ακροτατα συνορα, στρατηγο αυτοκρατορα σε ολες
τις φωτεινες δυναμεις, τις ορατες και τις αορατες.

Πιστευω στ'αναριθμητα, εφημερα προσωπεια που πηρε
ο θεος στους αιωνες και ξεκρινω πισω απο την
απαυτη ροη του την ακαταλυτη ενοτητα.

Πιστευωστον αγρυπνο βαρυν αγωνα του, που δαμαζει
και καρπιζει την υλη-τη ζωοδοχα πηγη φυτων,
ζωων κι ανθρωπων.

Πιστευω στην καρδια του ανθρωπου,το χωματενιο αλωνι,
οπου μερα και νυχτα παλευει ο ακριτας με το θανατο.
"βοηθεια!" κραζεις, κυριε."βοηθεια!" κραζεις, κυριε,
κι ακουω.

Μεσα μου οι προγονοι κι απογονοικι οι ρατσες ολες,
κι ολη η γης,ακουμε με τρομο, με χαρα, την κραυγη σου.

Μακαριοι οσοι ακουν και χυνουνται να σε λυτρωσουν,
κυριε, και λεν:"εγω και συ μοναχα υπαρχουμε"

Μακαριοι οσοι σε λυτρωσαν, σμιγουν μαζι σου,
κυριε , και λεν :"εγω και συ ειμαστε ενα"

Και τρισμακαριοι οσοι κρατουν, και δε λυγουν,
απανω στους ωμους τους, το μεγα,
εξαισιο, αποτροπαιο μυστικο :

ΚΑΙ ΤΟ ΕΝΑ ΤΟΥΤΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ !


ΑΣΚΗΤΙΚΗ
Salvatores dei