Πέμπτη, Μαρτίου 29

ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Ανοιγω το βιβλιο ιστοριας του γιου μου.
Ειναι το επιμαχο βιβλιο της εκτης Δημοτικου.
Διαβαζω και προσπαθω να καταλαβω.
Δεν βρισκω να μ'ενοχλει τιποτα.
Τα γεγονοτα ειναι εκει, στρογγυλεμενα βεβαια.
Και γιατι θα επρεπε να ειναι αλλιως σ'αυτην την ηλικια?
Γιατι θα πρεπει το παιδι μου να μαθει λεπτομερειες
που θα διαιωνισουν το μισος?
Και γιατι θα πρεπει να μισει τους Τουρκους
επιλεκτικα και οχι ας πουμε και τους Γερμανους
που ειναι και πιο προσφατη ιστορια?
Στο μυαλο μου υπαρχουν πολλα ερωτηματικα.
Αγαπω την Ελλαδα και ειμαι απο αυτους που
θυμωνω οταν ακουω το γνωστο απαξιωτικο
"ε! εδω ειναι Ελλαδα τι περιμενεις?"
Ειμαι περηφανη για τον λαο μας και δεν νομιζω
οτι υστερουμε στο συνολο απο αλλους.
Ταυτοχρονα ομως νιωθω εντονα και πολιτης του κοσμου.
Και γι'αυτο δεν θελω τα παιδια μου να μαθουν να μισουν.
Η ιστορια δεν πρεπει να γεννα συναισθηματα αρνητικα.
Αλλωστε πιστευει καποιος οτι αν χρειαστει ποτε
να υπερασπιστουμε το σπιτι μας, οτι δεν θα ξεσηκωθουμε ολοι
ακομα και οι ανιστορητοι?
Δεν ξερω ,μπορει καποιοι να με χαρακτηρισουν
ανθελληνιδα, ομως μεσα μου δεν μπορω να νιωσω
μισος για κατι που εγινε στο παρελθον.
Δεν θελω να το "κουβαλαω" εγω και τα παιδια μου.
Δεν φοβαμαι μην χασω την ταυτοτητα μου
γιατι ειμαι σιγουρη για το ποια ειμαι
και απο που ερχομαι.
Νιωθω οτι ολοι ειμαστε παιδια αυτης της γης
και επειδη το περασμα μας ειναι γρηγορο
δεν πρεπει να δηλητηριαζουμε τις ψυχες μας
με αρνητικα συναισθηματα.
Δεν ξερω ...ειμαι πολυ προβληματισμενη
με ολα αυτα.............................

3 Comments:

At 2:38 μ.μ., Blogger industrialdaisies said...

Μεγάλο το θέμα που θίγετε με την ιστορία. Εγώ τείνω στο να πιστέψω πως τελικά η διδασκαλία της στο σχολείο πάντα υποθάλπτει βλέψεις άλλων (την πόλωση όταν συμφέρει, την ενωποίηση όταν επιδιώκεται κλπ κλπ). Κι αυτό με ενοχλεί. Όχι τι λέγεται αλλά το γιατί λέγεται, το γιατί λέγεται έτσι κι όχι αλλιώς και κυρίως το γιατί τώρα. Για αυτό και νομίζω ότι η παιδεία (που είναι έννοια ευρεία) πρέπει να διαμορφώσει συνειδήσεις, γιατί η εκπαίδευση αδυνατεί. Να μάθετε εσείς το γιο σας να αγαπάει την Ελλάδα χωρίς να είναι Ελληνάρας. Να νιώθει πολίτης του κόσμου χωρίς να αποβάλει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Καλημέρα από εμένα και καλώς σας βρήκα.

 
At 2:51 μ.μ., Blogger Kallioph said...

Έτσι είναι τολίτσα, δεν χρειάζεται τα παιδιά μας να μαθαίνουν να μισούν αλλά το αντίθετο. Συμφωνώ με την θέση σου.

 
At 6:58 μ.μ., Blogger tolitsa said...

industrialdaisies
Ποσο δικιο εχετε. Να αγαπαμε ολοι μας την Ελλαδα χωρις να ειμαστε Ελληναρες!! Καλως ηρθατε.

kallioph
Μακαρι να συμφωνουσαν μαζι μας και οι γονεις πολλων παιδιων που τους μαθαινουν αθελα τους ή σκοπιμως, τον ρατσισμο. Γραφω σχετικο post σημερα.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home